T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ZONGULDAK / EREĞLİ - Bahçelievler İlkokulu

STEM APPLICATIONS WITH ADDIE

ADDIE Öğretim Tasarımıyla STEM Uygulamaları geliştirmeye devam ediyoruz.

TRANSLATE with x English
Arabic Hebrew Polish
Bulgarian Hindi Portuguese
Catalan Hmong Daw Romanian
Chinese Simplified Hungarian Russian
Chinese Traditional Indonesian Slovak
Czech Italian Slovenian
Danish Japanese Spanish
Dutch Klingon Swedish
English Korean Thai
Estonian Latvian Turkish
Finnish Lithuanian Ukrainian
French Malay Urdu
German Maltese Vietnamese
Greek Norwegian Welsh
Haitian Creole Persian  
//   TRANSLATE with COPY THE URL BELOW Back EMBED THE SNIPPET BELOW IN YOUR SITE Enable collaborative features and customize widget: Bing Webmaster Portal Back //

    STEM Applications With ADDIE projesinin temel hareket noktası ilkokul kademesinde Avrupa çapında ortak bir STEM programı oluşturmaktır. Bu kapsamda proje kurucuları olarak öncelikle STEM eğitimi ile ilgili veriler toplanmıştır. Bu aşamadan sonra yenilikçi bir bakış açısı yakalamak ve STEM aktivitelerini işlevsel bir şekilde uygulayabilmek için ADDIE Öğrenme Modeli üzerine araştırmalar yürütülmüştür. Bu uygulamayı geliştirmemizi sağlayan temel problem durumu; STEM etkinliklerinin bir program dahilinde yürütülememesidir. Ülkemizde ve dünyada mevcut programların olduğu bilinse de bu programların özel kurumlarda ele alınması ve diğer öğretmen ve öğrenci topluluklarıyla paylaşılmaması bizleri harekete geçiren unsur olmuştur. Hazırladığımız program ise bu açığı kapatmaya aday gösterilebilecektir.

    Bu uygulama sayesinde ilkokul 1. sınıfta okula başlayan bir öğrenci dört sene boyunca sistemli bir şekilde STEM uygulamalarına katılarak bilim ve matematiğin birbiriyle ilişkili olduğunu keşfederken, teknoloji kullanımı ve mühendislik becerilerini de kazanabilecektir. Bunun yanında işbirliği, uyum, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme gibi 21. yy becerilerini de elde etmiş olacaktır.

     Çalışma fikir olarak ortaya çıktıktan sonra öncelikle ADDIE Öğrenme Modelinin kuramsal alt yapısı üzerine alanyazın taraması yapıldı. Elde edilen sınırlı sayıdaki tez, makale ve alanda çevirisi yapılmış tek kitap incelenerek çalışma metodu belirlendi. Bu aşamadan sonra yenilenen ilkokul programı incelenerek öncelikle ilkokul 1 ve 2. sınıflar için Hayat Bilgisi Dersinin, ilkokul 3 ve 4. sınıfları için Fen Bilimleri dersinin ana disiplin olmasına karar verildi. Her sınıf düzeyinde kullanılacak temalar, her tema için temel kazanımlardan STEM uygulamasına uygun olanlar seçildi. Seçilen temel disiplinin kazandırılmasında STEM entegrasyonunun sağlanabilmesi için ilkokul matematik dersi programı incelenerek her uygulama için matematik ve görsel sanatlar dersi kazanımları belirlendi. Bu şekilde STEM alanlarına ait kazanımların belirlenmesinden sonra her uygulamanın merkezine bir gerçek yaşam problemi yerleştirildi. Böylece 1, 2 ve 3. sınıfların her biri için 6, 4. sınıf düzeyi için 8 uygulama modeli geliştirilmiş oldu.

    Uygulama ADDIE öğrenme modelinin adımlarına uygun olarak tasarlanmıştır. Bu tasarıma göre A(analysis) aşamasında öğrenciler Hayat Bilgisi Dersinde "Sunum Alanına" alınarak burada interaktif tahtadan da yararlanılarak problem durumu sunulmuş ve öğrencilerin sorunu analiz etmeleri sağlanmıştır. Bu aşama aynı zamanda önceki öğrenmelerin de ortaya çıkarıldığı bir süreci oluşturmaktadır. Problem durumu incelendikten ve öğrencilerin çözüm önerileri alındıktan sonra ikinci aşama olan D(design) çalışmalarına geçilmiştir. Bunun için ders planına uygun olarak Görsel Sanatlar Dersinde öğrenci grupları sınıf ortamında problem durumunu çözmeye yönelik tasarım çalışmaları gerçekleştirmişlerdir. Tasarımlar üzerinde yapılan değerlendirmeler sonunda öğrencilerle gerekli olan araç gereçler üzerine konuşulmuştur.Araştırmanın üçüncü adımı olan D(develop) bölümü Serbest Etkinlik dersinde model üretimine yönelik çalışma sürecini oluşturmuştur. Bu adım STEM etkinliği için mühendislik sürecini ifade etmiştir.Üretilen modellerin kontrolleri yapıldıktan sonra I(implement) aşamasına geçilmiştir. Bu aşama STEM mühendislik ürünü üzerinde yapılan uygulama ile matematik entegrasyonunun da sağlandığı aşamayı oluşturmaktadır. Son olarak E(evaluate) aşamasıyla öğrenme süreci öğrenci ve öğretmen tarafından değerlendirilmiştir.

07-03-202407-03-202407-03-202407-03-202407-03-202407-03-202407-03-2024

TRANSLATE with x English
Arabic Hebrew Polish
Bulgarian Hindi Portuguese
Catalan Hmong Daw Romanian
Chinese Simplified Hungarian Russian
Chinese Traditional Indonesian Slovak
Czech Italian Slovenian
Danish Japanese Spanish
Dutch Klingon Swedish
English Korean Thai
Estonian Latvian Turkish
Finnish Lithuanian Ukrainian
French Malay Urdu
German Maltese Vietnamese
Greek Norwegian Welsh
Haitian Creole Persian  
//   TRANSLATE with COPY THE URL BELOW Back EMBED THE SNIPPET BELOW IN YOUR SITE Enable collaborative features and customize widget: Bing Webmaster Portal Back //
Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 07.03.2024 - Güncelleme: 07.03.2024 10:34 - Görüntülenme: 30
  Beğen | 0  kişi beğendi

Etiketler :
STEM, FCL, eTwinning,